سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیبایی های قرآن

شفا و درمان به قرآن

 

کلمات قصار حضرت رسول اکرم صلى الله علیه و آله درفضائل قرآن

القرآن هو الدواء قرآن دواست . (1)

القرآن غنى لا فقر بعده و لا غنى دونه . قرآن غنائى است که پس از آن فقرى نیست و غنائى جز آن نیست . (2)

لا فاقة لعبد یقرء القرآن و لا غنى له بعده بنده اى که قرآن خواند فقیر نشود و او را بالاتر از قرآن بى نیازى اى نیست . (3)

ان هذه القلوب تصدء کما یصدء الحدید قیل فما جلاءها قال ذکر الموت و تلاوة القرآن دلها مانند آهنگ زنگ مى زند، گفتند صیقل آن چیست ؟ گفت یاد مرگ و خواندن قرآن . (4)

اقرء و القرآن و عملوا به و لا تجفوا عنه و تغلو فیه و لا تاکلوا به لا تستکثروا به . قرآن بخوانید و بدان عمل کنید و از آن دورنشوید و در آن غلو نکنید، به وسیله قرآن نان نخورید و به کمک آن فزونى مجوئید. (5)

حضرت صادق علیه السلام از پدرانش علیهم السلام حدیث کند که مردى از درد سینه به پیغمبر صلى الله علیه و آله شکایت کرد، حضرت فرمودند: به وسیله قرآن شفا بجوى زیرا خداى عز و جل فرماید: (و شفاء لما فى الصدور) (6) (و این قرآن شفا است براى آن چه در سینه ها است .) (7)

بى نیازى با خواندن قرآن

معاویة بن عمار گوید: امام صادق علیه السلام فرمود: هر که قرآن بخواند او بى نیاز شود و نیازى پس از آن نیست ، و گرنه (اگر قرآن بى نیازش نکند) هیچ چیز او را بى نیاز نکند. (8)

سفارش روزى پنجاه آیه قرآن خواندن

حضرت صادق علیه السلام فرمود: قرآن عهد خداوند و فرمان اوست است به خلقش پس سزاوار است براى شخص مسلمان که در این عهد و فرمان خدا نظر افکند و روزى پنجاه آیه از آن بخواند. (9)

فضیلت خانه هایى که در آن ها قرآن خوانده شود

پیغمبر اسلام صلى الله علیه و آله فرمود: خانه هاى خود را با تلاوت قرآن روشن کنید و آن ها را گورستان نکنید چنانچه یهود و نصارى کردند، در کلیساها و عبادتگاههاى خود نماز کنید، ولى خانه هاى خویش را معطل گذارند (و در آن عبادتى انجام ندهند) زیرا که هرگاه در خانه بسیار تلاوت قرآن شود خیر و برکتش زیاد شود، و اهل آن به وسعت رسند، و آن خانه براى اهل آسمان درخشندگى دارد چنان چه ستارگان آسمان براى اهل زمین مى درخشند. (10)

ثواب خواندن ده تا هزار آیه در شب 

حضرت باقر علیه السلام فرمود: که رسول خدا صلى الله علیه وآله فرموده : هر کس در یک شب ده آیه از قرآن بخواند از غافلین نوشته نشود، و هر کس ‍پنجاه آیه بخواند درزمره ذاکرین نوشته شود و هر کس صد آیه بخواند در زمره قانتین نوشته شود، و هر که دویست آیه بخواند از خاشعین نوشته شود، و هر که سیصد آیه بخواند از فائزین نوشته شود، و هر که پانصد آیه بخواند از جمله مجتهدین نوشته شود، و هر که هزار آیه بخواند براى او (ثواب انفاق ) یک قنطار از طلا نوشته شود، و هر قنطار پانزده هزار مثقال طلا است ، که هر مثقالى بیست و چهار قیراط است ، که کوچکترین آن ها به اندازه کوه احد و بزرگترین آن ها به اندازه آن چه میان زمین و آسمان است . (11)

ثواب خواندن صد آیه از قرآن

و به سند معتبر ازحضرت امیرالمومنین علیه السلام منقول است : هر که صد آیه بخواند از هر جاى قرآن که باشد، و بعد از آن هفت مرتبه یا الله  بگوید، اگر بر سنگى دعا کند خدا آن را بشکافد. (12)

و به سند معتبر از حضرت امام موسى کاظم علیه السلام منقول است : هر که از بلیه اى ترسد، و صد آیه بخواند از هر جاى قرآن که خواهد، بعد از آن سه مرتبه بگوید: اللهم اکشف عنى البلاء خدا آن بلا را دفع نماید. (13)

پی نوشتها

نهج الفصاحة ، ص 523  1-

  2-همان

 همان3-
نهج الصفاحة ، ص 5224-

 نهج الفصاحة ، ص 5215-

 -سوره یونس / 576

 7-کافى ، ج 4، ص 4007
8-کافى ، ج 4، ص

 کافى ، ج 4، ص 412 9-

 11  کافى ، ج 4، ص 413

  11-کافى ، ج 4، ص 415 

 بحار، ج 92، ص 176. عین الحیات ، ج 2، ص 231. ثواب الاعمال ، ص 221-12

 بحار، ج 92، ص 176. عین الحیات ، ج 2، ص 231. کافى ، ج 4، ص 42713-

منبع:شفاخانه معنوى



+ نوشته شده در جمعه 91/10/8 ساعت 2:58 صبح توسط زینب زارع |  نظر